Kitap içerisinde üç farklı hikâyeden meydana geliyor. Üçü de birbirinden güzel ve fantastik hikâyeler. Özellikle son hikâyenin sonu beni oldukça etkiledi.
Kitaba dair bir eleştiri yapacak olursam bu kesinlikle ismiyle ilgili olur. "Viy" öyküsünü ilk duyduğumda tamamen onunla ilgili ve farklı bir hikâye beklemiştim. Fakat öyküde sadece bir yerde karşımıza çıktı ve sönük kaldı. Hikâyeler daha çok "cadı" ve "büyücü" kavramı üzerineydi. Böylece adından dolayı beklediğim etkiyi alamadım diyebilirim. Bu yüzden kitabın ve öykünün ismi farklı olsaydı beklentimi daha çok karşılardı diye düşünüyorum.
Eğer ismine takılmadan okursak gerçekten başarılı ve etkileyici bir kitap diyebilirim.