Çok uzatmadan kitabın benim üzerimde bıraktığı etkiyi açıklamak istiyorum. Kitabın kapağı o kadar beni etkilemişti ki ben kapağına aldanıp almıştım ama aldanmamak gerekiyormuş bunu çok sonra farkettim .Şimdi diyeceksiniz ki bir okur nasıl olur da kapağına göre kitap seçer ...evet kesinlikle çok haklısınız ama hatalar insanlara ders verir. DERS, DERS, DERS...Hayatımı belki bu kitap değiştirir diyerek başladım kitaba. İlk sayfaları güzel gidiyor bir sonraki sayfaya bir an önce geçmek istiyorsunuz ama ortalarına doğru sıkmaya başlıyor, olaylar çok tekrarlanıyor , her sayfasında yeni bir şeyler keşfetmeniz kesinlikle mümkün değil . Bu güne kadar okuduğum en değişik konuya ,tiplemeye ,düşünceye sahip kitap diyebilirim. İlginç olması bir kitabı güzel yapmaya yetmez , yetmemeli ...Bir adamın bir zarın otoritesi altına girip onu kaderle bağdaştırıp önüne gelen her şeyi yapabileceğine inanması ve yapması ... Zarların emri altına girmesi,yapacağı her şeyi zarlara sorması ilginç gelebilir ilk başta ama zamanla nefes almayı bile zarlara sorması, zar olmazsa ben de yokum demek değil midir? Bir nevi ölümünü kendi elleriyle hazırlamak gibi...Zarlar onu tamamen kontrolü altına alıyor ve bundan kurtulamıyor, hayatını değiştirmeye çalışırken hayat onu bambaşka biri haline getiriyor , bu anormal davranışlarından dolayı eşini ,ailesini ,arkadaşlarını kaybediyor...Sizce değer mi ? Değmez ...Toplumun her şeyi yapabilmeye sevk etmek onu yozlaştırmaya hakkınız yok... Toplumdaki düzeni yok etmek onu istediğimiz şekilde, kurallar olmadan yeniden inşa etmek bencillik değil midir ? Kitap iyi örnek teşkil etmiyor en son okumak isteyeceğim kitaplar arasında yer alır , belki de ...hiç yer almaz .. Belki dünyanın öbür ucunda zar adamlar zar kadınlar yetişir ve zar atmaya ilk adımı atarlar . Zar