Platon insancıl bir yaklaşımla şöyle diyor: "iki perişan insanı karşılaştırıp birinin digerinden daha mutlu olduğunu söyleyemezsin." Afro-Amerikaliların, Vietnamlıların ve Filistinlilerin çektiği çileler karşısında annemin inancı hep şuydu: Hepimiz holokost kurbanlarıyız.
Kitabın başında temel maddeleri sıralarken içeriğinde japonya ve japon kültürüne övgüler, japonya için önde gelmiş kişiler,işler anlatılıyor. Kitaptan beklediğimin ötesinde açıklamasında da vadettiği bilgiyi alamadığım için hayal kırıklığına uğradım