Eric Berne bu kitapta insan ilişkilerinin arkasındaki asıl yaşanan senaryoları öyle sade ve bilimsel bir şekilse anlatıyor.
Kitapta sadece çevrenizi değil aynı zamanda kendiniz hakkında da çok şey bulabilirsiniz.
Kitap temel olarak insanların iletişimde farkında olmadan oynadığı psikolojik oyunları konu ediyor. Birisi sürekli mağdur rolüne giriyor, diğeri kurtarıcı oluyor biri haklı çıkmak uğruna sürekli tartışma yaratıyor… Tüm bu oyunların altında farkında bile olmadığımız çocukluk alışkanlıkları yatıyor.
En çok ilgimi çeken şey Berne’in insan davranışlarını ne kadar net ve bilimsel gözlemlediği oldu. Örneğin "Eğer Sen Olmasaydın” oyunu hayatında hep bir engel arayan insanları özetliyor Ya da “Bak Ne Yaptın Bana!” oyunu pasif agresifliğin psikolojik temeli gibi.
Bazı bölümler teorik gelebilir fakat üzerine düşünülmesi örnekler çıkarılması ve not alınması durumunda size faydalı olacak bir kitap. İlişkilerdeki döngüleri fark etmek hem kendinize hem başkalarına daha objektif bakmanızı sağlıyor.
Kısacası bu kitap yalnızca psikolojiye ilgi duyanlar için değil “neden hep aynı şeyleri yaşıyorum?” diye düşünen herkes için yazılmış. Bitirdiğinizde dünyaya değil ama insanlara (hatta kendinize) biraz daha farklı bakmaya başlıyorsunuz.