George r.r Martin'in Game of thrones serisini kitap olarak değilde dizi olarak izlemiştim. Okuduğum ilk kitabı bu bilim kurgu kitabı oldu.
Kitabın ana karakteri Tuf öyle uzay filmlerinde ki gibi endamlı biri değil.
kel, iri, tombul ,aylak biri kedileri mantar ve yıkım ı çok seviyor. Güç'ten ziyade kurnaz ve akıllı biri,ayrıca çok da dürüst ve esprili,onu okurken keyif alıyorsunuz .Tuf'u Game of thrones da ki Varys karakterine benzettim tip olarak nedense aklımda o canlandı.
Ucuz fiyata harika mallar sepeti isimli gemisiyle tüccarlık yapan Tuf,kendisini ve gemisini tohum gemisi Ark'ı bulmak için kiralayan kişilerle yolculuk yapmaya başlar. Ark gemisi binlerce yıl önce bir biyolojik silah olarak kullanılmış bir gemi.
Ark'ı bulduklarında grup, devasa geminin kontrolü için ölümcül bir savaşa başlar ve Tuf çapraz ateşte kalır. silahsız olmasına rağmen, Tuf onları yenmek için kendi kurnazlığını kullanır ve Ark'ın tek sahibi olur. Ekolojik veya biyolojik felaketlerle karşı karşıya kalan gezegenleri kurtarmak ve geçimini sağlamak için ekolojik mühendis olur.
Gezegenler arası gezen Tuf Eşsiz ekipmanı ve güçlü uzay aracıyla düşman canavarlar, üreme bağımlısı bir nüfus, veba salmaya istekli bir diktatör gibi bir çok sorunu çözmeye çalışır.
Bilim kurgu seviyorsanız Tuf'u da kesin seversiniz.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Biz kızlar neden bizi mutlu edecek, doğru, iyi ve normal adamları değil de bolca hüzne karışan, acıyı ve bir miktar imkansızlığı istiyorduk. Aradığımız şey neydi? heyecan mı? tutku mu? yasak mı? Neden ulaşabileceğimiz meyveyi koparmak yerine, düşmek pahasına en uzaktaki dala uzanmaya çalışıyorduk?
" Seninle bir kitapçıda, baskısı tükenmiş kitabın kalan son adedine aynı anda uzanırken tanışmayı isterdim.
"Bu hayalde kitabı hangimiz alıyor? "Güzelliği de o zaten, tanışmaktan bahsediyorum. Yani kitabı birlikte okuyoruz.
"Fani ne demektir bilir misin? Ölmeye yazgılı demektir. Ölmeye layık demektir. Sen busun işte ,seni tanımlayan bu ölüyorsun. Yine de içten içe çürümüyormuşsun gibi karşıma geçip bana ısrarla kafa tutuyorsun ,sen gidi soysuz, kemirgen ,fani yaratık. Ne hakla söylesene .Sahiden bana üstün çıkacağını mı sanıyorsun? bir Periler Diyarı prensine?