Aşk yalnız bir gün sürer erkeğin hayatında
Kadın için bir ömür. Çünkü erkek dolaşır
Yolda, kırda, denizde, kilisede, çarşıda
Savaşla, zaferle ve görkemle karşılaşır
Dolsun diye yüreği, kıvanç, ün ve tutkuyla
Bu değerlerle değişmeyen az kişi vardır
Erkek sahiptir buna, bize kalansa ancak
Yitip gitmiş aşklara tek başına yas tutmak.
Sen mutlu ve kibirli bir hayat süreceksin
Seveceksin, sevileceksin, bana gelince:
Her şey bitecek artık, derininde kalbimin
Utancımı, acımı birkaç yıla gömünce;
Buna katlanılır da, nereye gönderirim
İçimi parçalayan bu tutkuyu nereye?
Elveda, bağışla beni, sev beni -beni mi?
Bunlar artık boş sözler, geçelim iyisi mi ...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ve yaşamak için geri kalan zamanımda
Mutluyum ve geçmişe karşı gönül borcu
Duymuyor değilim -çünkü bu kavgalarla
Dolu karmaşada mutluluk az insanın harcı.
Ve bugün duygularımı artık daha fazla
Gizleyemeyecek hiçbir uyuşturucu,
Her şeye karşın yine geleceği kolluyorum,
Doğaya derinden bir hayranlık duyuyorum.
Ve gelecek, bu dünyanın geleceği benden
Ne bekleyebilir ki, biraz kaygıdan başka;
Pek çok günü fazladan yaşamış oldum zaten;
Ne çok olaylar gördüm birbiri peşi sıra;
Yıllarım hep uykusuz geçti, pineklemeden
Çalıştım; çünkü ortaktım ben de bu yüzyıla
Çok krallıklar geçti kısacık hayatımdan
Çok yaşadım ama yaşlı sayılmam yine de;
Bunu düşündüğümde acılı yıllarımdan
Kalan küçücük bir köpük eriyip gitmekte
Yabanıl bir dalga gibi kıyılara çarpan:
Bilmediğim bir şey ayak direniyor bende
Azcık da olsa sabır, -hiç de boşuna değil
Uğruna acılar satın alırız, gün gelir.