Bütün hayatım boyunca sürekli olarak düşünmekten ve hissetmekten kaçtım. Kendimi düşüncelerin ve duyguların arasında bir gölge gibi hissettim. Sadece bir şeyi istemek yeterlidir, ama bu istemek, insanı doğru yoldan alıkoyuyor. İnsan, bazen dünyadan tamamen kopmak ister; çünkü hayatta her şey karmakarışık, çetrefilli ve neredeyse anlaşılmazdır.
Oblomov