Demokritos her olayın doğal, şeylerin kendisinden kaynaklanan bir nedeni olduğuna inanıyordu. Hatta rivayete göre Pers kralı olmaktansa bir doğa yasası keşfetmeyi yeğelediğini söylemiş.
Hiç hasta olmasak, sağlığın ne olduğunu bilemeyecektik. Hiç açlık çekmesek, tokluğun keyfini çıkaramazdık. Hiç savaş olmasa, barışın değerini bilmezdik ve eğer kış hiç gelmese, baharın da geldiğini fark etmezdik.