Evet, sözgelimi, gelecekteki mantıklı yaşamın ortasında bayağılığı, ya da daha doğrusu, bağnazlığı, alaycılığı yüzünden okunan bir centilmen durup dururken ansızın ortaya çıksa, ellerini kalçasına koyup bizlere, "Ne dersiniz baylar, sırf bütün bu logaritmacılar cehenneme gitsin diye, mantık denen şeyi bir tekmede yok edip gene o eski aptallığımızla başımıza buyruk yaşasak nasıl olur?" diye sorsa hiç şaşırmam! Bu bir şey sayılmazdı bile, utanılacak olan, onun kendisini izleyen çok insan bulacağının kesin olduğudur: İnsanoğlu böyledir işte!