"İçimden geçen, senin içinden geçer mi?
Nasıl saklarım, seni ne çok sevdiğimi?
Benim içimden geçen, senin içinden de geçer mi?
Ama nasıl saklarım, seni ne çok sevdiğimi?
Sözler az kalır, çaresiz kalır
Gözler anlatır, aşkı gözler anlatır"
Atlı karınca dönüyor, dönüyor
Dünya durmadan dönüyor, dönüyor
Yalnız dönmeyen bana sensin
Bekliyorum hep, sen ner'desin?
Çiçekler güneşe dönüyor, dönüyor
Gurbet yolcusu dönüyor, dönüyor
Yalnız dönmeyen bana sensin
Bekliyorum hep, sen ner'desin?
Demiştim ya Esrarengiz Kasaba havası uyandırıyor diye evet gerçekten de öyle bir kitap işte. Buldukları gizemli kitabın ormandaki ucube canlıları rahatsız etmesi ve namıdeğer burguluçivinin o kitap size bela olacak arkadaşım demesi ile Jared'in ikizini kaçıran gulyabaniler üzerine olay başlıyor. Jared durumu ablasına açıyor ve bizim elemanlar baltalar elimizde uzun ip belimizde edasıyla çıkıp gidiyorlar ormana. Gulyabanileri ve doğal olarak kardeşleri Simon'ı ararken bir dereden geçmeleri gerekiyor. Bizimkiler de geçerken bahtsızlığa bak derenin ortasından ucube bir canlı daha çıkıveriyor. Amanın o da ne güneş ışığı o canlıyı yakıveriyor. Çok fazla özet tarzında oldu kitap hakkındaki düşüncelerime gelecek olursak elbette çocuk edebiyatı olduğu için sıradan gelecek şekilde gerçeklikten uzak. Çıtırından perilerin, cinlerin vs kol gezdiği bir kitap ama okumaya kesinlikle değer, tabii kitabı elde edebiliyorsanız. Benim için elde etmesi zor oldu ve hatta serinin geri kalanını bulması bir hayli uğraştırdı. Temin etmeye ve okumaya değer bir eser olduğunu düşünüyorum. Esenlikler...