•Mehmed•

•Mehmed•
@Cyber47
“Hayat bir Okyanus gibidir, Dalgaları ummadığın anda görünür”…
OGM
Bilgisayar Prog.-Ulaşım Hiz.-İşletme
50 okur puanı
Kasım 2018 tarihinde katıldı
Bazen canınız sıkılır ve telefona sarılırsınız. Rehberi kurcalar; A harfinden başlar, Z harfinden çıkarsınız. Çok değerli dostların isimlerini görürsünüz. Ama hiçbirini aramak istemezsiniz. Gönlünüzü açacak birini bulamazsınız. Evet, gönlünüzü açacak birini bulamamak zor olsa gerek yok! Rehberiniz dolu, dostlarınız çok ama açılacağınız birine telefon açamazsınız. Aslında kendinize de açılamazsınız. İçinizde tutar, hislerinizi kontrol altında tutmaya çalışır, hiçbir şey olmamış gibi davranırsınız. Konuşmaz, tavır yapmaz, belli etmez ve şifreli bir kasada saklar gibi saklarsınız tüm duygularınızı... Bazen kalabalık yığınlar içinde sessizce oturur, sessizce konuşur ve sessizce kalkarsınız. Sessizce düşünür, sessizce itiraz eder, sessizce hak verir ve sessizce küsersiniz... Bazen gülersiniz ama yüreğiniz ağlıyordur. Gülmeniz, sadece ortama uyum sağlamak içindir. Hatta ciddi ciddi gülersiniz içiniz ağlarken. İçinizin ağladığını kimseye koz olarak vermek istemezsiniz. Bazen kendinizi dünyada yok sayarsınız. Kimsenin sizin farkınızda olduğunu bilmenizi istemezsiniz. Sadece kafa sayımında varsınız ortamda. Ama kimse sizi görmez. Kimse sizi dinlemez, kimse size kulak vermez, kimse güldürdünüze gülmez. Varsınız ama yok hükmündesiniz. Çayınızı koyarlar, yerinizi ayırırlar ama kuru kalabalıktan başka bir şey değilsinizdir...
1000Kitap
Reklam
Neşat Ertaş'ın da dediği gibi; "Sevdiğini sînesine sarmayan, Ne yaşamış, ne yaşıyor, ne yaşar..."🌿
1000Kitap
Niyeti kötü olan insandan değil, Niyetinin kötü olduğunu gizleyen insandan kork.. Hz.Mevlana
Din
Toprağın bir karış altında hiç, bir dünya otoritesinin temin edemeyeceği eşitlik vardır...!
1000Kitap
*{ Yaşları 35, 40, 50 ve yukarısı olanlar için bazı öğütler: }* ▪ *Birinci Öğüt:* Her yıl “hacamat” yaptır. Hatta hiçbir ağrı ve rahatsızlığın olmasa bile.. ▪ *İkinci Öğüt:* Sürekli “su” iç. Hatta susamasan ve su içme isteğin olmasa dahi. Çünkü sağlık sorunlarımızın birçoğu bedenimizdeki su eksikliğindendir.. ▪ *Üçüncü Öğüt:* Düzenli spor yap. Hatta işin ve meşgalen çok olsa bile. Bedenin hareket hâlinde olmalı, normal yürüyüş ve yüzme ile olsa dahi. Kaza namazlarını kıl bitir.. ▪ *Dördüncü Öğüt:* Yemeğini azalt. Yeme hevesini terk et. Çünkü çok yemekte hiç hayır yoktur. Kendini yemekten mahrum et demiyorum; miktarını azalt.. ▪ *Beşinci Öğüt:* Mümkün olduğu kadar özel arabanı az kullan. Camiye, çarşıya, misafirliğe veya başka herhangi bir yere yaya olarak gitmeyi çoğalt... ▪ *Altıncı Öğüt:* Öfke ve sinirden uzak dur, kızmayı ve küsmeyi terk et, işleri zorlaştırma, rahatsız edici durumlardan kaçın. Tüm bunlar; sağlığını elinden alır,moralini bozar, psikolojini ve maneviyatını altüst eder.. ▪ *Yedinci Öğüt:* Hani derler ya; “Paranı bırak güneşe, kendin gölgede otur.” Yani; Para rahat ve huzurlu bir yaşam sürdürme miz için vardır, yaşayıp da sırf toplayalım diye var olmamıştır. Yani *paranın yeri “ceptir” “kalp” değildir.* Biraz da kendin ve etrafında kiler için harca... ▪ *Sekizinci Öğüt:* Ne birinin hasretini çek.. Ne yapamadığın bir işin hasretiyle yaşa.. Bilki.! Takdir olunandan başkası yoktur.. Hepsini aklından çıkarıp at, hatta kökten unut.. Bir tek günahlarını unutma istiğfar et.. ▪ *Dokuzuncu Öğüt:* Alçak gönüllü ol, hatta daha da mütevazi ol... Çünkü para, makam, güç, nüfuz,kibir, kendini büyük görme durumunda nimetlerin ve mülkün yok olup gider. Ancak mütevazı olduğunda herkes seni sever, Allah da senin kadrini yüceltir, makamını yükseltir. Sen kulsun.. rızık
Din
Reklam