Birçok insan benzer cümlelerle şikâyet içindeler . Evde ya da iş yerlerindeki ilişkilerinde bir . iletişimsizlik yaşandığında da genellikle “ insan ilişkilerinin çok zor olduğundan " ya da “ anlaşmanın çok zor olduğundan ” şikâyet eder . Ailesiyle ya da bir arkadaşıyla iletişimsizliğe sebep olan bir sorun yaşandığında da genellikle o sorunun karşısındaki kişiden kaynaklandığını , iletişimsiz olanın o olduğunu , beceriksiz olanın o olduğunu , kendisini anlamayanın o olduğunu düşünürken ; yine kendisini de sütten çıkmış ak kaşık gibi görerek en iyi iletişimci olarak nitelendirir . İşte bu tür bir düşüncenin yar olduğu anda da hayatımızın hatasını yapmaya başlamış oluyoruz . Öncelikle şunu bilmemiz gerekiyor : Ortada iletişimsizliğe sebep olan bir sorun varsa bu sorunun yaşanmasında iki tarafın da katkısı vardır . Iki taraf da aynaya bakmak yerine suçu karşıya atmak eğilimindeler . Kendimizle konuşsak ve bazı itiraflarda bulunsak belki çoğu şey düzelir . Ama ne yazık ki bundan kaçınıyoruz .