Tarih derslerinin amacının sadece tarihleri ve olayları öğretmekten ibaret olmadığını maalesef tarih öğretmenlerinin bile çok azı anlayabilmektedir. Mesela, bir savaşın veya bir hükümdarın tahta çıkma tarihini öğrencilerin doğru olarak bilmesinin hiçbir önemi yoktur. Zaten önemli olan da bu değildir. Tarihin amacı tarihi olayları meydana getiren nedenleri araştırıp öğrenmektir.
"İnsanlar arasındaki farkı yaratanın bilgi olduğuna inanan nesilden geliyorum. Yaşla, mevkiiyle, makamla işim olmaz. Yaşi benden küçük olmuş, büyük olmuş farketmez. Doğru söylüyorsa doğrudur, yanlış söylüyorsa yanlış!"