DERYA ŞENYER

DERYA ŞENYER
@DERYADESEN
Az önce okuyan insanların, okumayanlara kıyasla %60 oranında anlama kapasitelerinin daha fazla olduğunu okudum bir yerde. Oran tartışmaya açık elbette. Benim de kişisel gözlemim hep daha fazla olduğu yönünde oldu. Duyguları ve insanları anlama çabası da bunun şemsiyesi altında. Peki anlayanlar anlamayanların fazla olduğu yerde daha huzursuz, daha hassas mı olacak? Okumak insana ilaç gibi gelir bazen ama anlamak hasta gibi hissetmemize de sebep olmuyor mu bazen?
İnsan ve Duygular
Mustafa Aydın isimli okura yanıt verildi
DERYA ŞENYER
Elbette. 😊
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ben özelde çalışan bir öğretmenim. Kapitalizm neden vahşidir sorusuna bugün birkez daha yanıt aldım. Çünkü geberene kadar çalışmalısındır. Olağanüstü hallerde bile canın can değildir. Milli Eğitim Bakanlığı altında çalışıyorsundur sen de sözde ama para canın önüne geçer ve her ne hikmetse devlet okullarına gelebilecek olan virüs dersaneler ya da özel okullar icin risk değildir. Özel okullarda dersanelerde çalışan öğretmenlerin whatsapp yazışmalarını yayınlayabilsem... Olağanüstü bu durumda bile maaşımızı keserler mi kaygıları, sigortamız yatar mı endişeleri... Öyle ya banka ve ödemelere virüs gelmiyor. Gebersen de öde gebersen de çalış...
DERYA ŞENYER
Malesef. Insani değerler çöpte olunca mesleki bir değer beklemek de anlamsız oluyor. Ama bu düzenin çarkına ne zaman çomak sokulursa biz de 'insanca pek insanca' yaşarız.