Bugün evlilik törenlerinde beyaz gelinlik giyiliyorsa, Victoria’nın çıkardığı modadandır. Victoria’ya kadar gelin adayları istedikleri renkte gelinlik giyip evlenebiliyorlarmış. Hatta favori renkler, doğurganlık ve bereketi simgeleyen kırmızı ve Meryem Ana’nın rengi olan maviymiş. Dul kadınlar için siyah en sık tercih edilen renkmiş. Victoria beyazı seçtikten sonra beyaz popülerleşmiş, günümüze kadar gelmiştir.
Victoria’ya kadar doğum esnasında kloroform kullanmak dini açıdan doğru bulunmaz. Çünkü kadınların doğum sancısı sayesinde günahlarından arındığına inanılır. Fakat kraliçe gibi bir mavi kanlı ilk kez 1853 yılında oğlu Leopold’ü doğururken kloroform kullanınca, diğer kadınlar da bundan yararlanmaya başlamıştır. Teşekkürler Victoria!