"Yalanın bazen iyilik olsun diye kullanıldığını biliyorum. Ben yalandan iyilik gelebileceğine inanmam.
Doğrunun keskin acısı geçebilir, ama yalanın insanı ağır ağır kemiren ıstırabı hiçbir zaman yok olmaz. Her zaman kanayan bir yaradır."
"Topluluğun kölesi olma hali genelde
her oyuna, sosyal ya da kișisel her alışkanlığa sızar. Cocukların güvenlik amacıyla kullandığı koruyucu bir boyadır."
Osmanlı tarihini biraz basite indirgeyerek anlatmış. Tamamen savaşlar, anlaşmalar ve ıslahatlardan bahsedilmiş. Okurken sıkılmadım. Saray entrikaları, harem kısmı anlatılmamış.