Kitabı yıllar önce okusam da bazı detaylar aklımdan hiç çıkmadı. Avukatın lavantalı sabunu, küflü gelinlik, bataklık, Pip’in çaldığı yemekler, vb. Nerede tarihi köşk görsem Bayan Havisham’ın köşkünü, su sporu görsem Pip’in eğitimini anımsarım. Hatırlamadığım tek şey kitabın sonu oldu. Deniz Yüce Başarır’ın sohbetinden öğrendiğim kadarıyla yazar bir dostunun tavsiyesini dinleyip romanın sonunu değiştirmiş. Bu yüzden bu kitap aklımda sonuyla birlikte değil Pip’in saf umutlarıyla kalacak.