Yaşlı bir kelebek, genç olana nasıl öğüt veriyordur acaba ?
"Bak yavrum , ben sabahtan beri buradayım . Yani dile kolay , bir ömür! Yaşamım boyunca, bir tek şey öğrendim : Hayat çok kısa , yaşamaya bak! "
Ben hem anadiline bu kadar yabancı sözcük sokan , günlük hayatta Amerikan kültürüne bu denli yakın olan , hem de hala yabancı dil öğrenme konusunda bu kadar başarısız başka bir ülke bilmiyorum !
Zaten çoğu zaman , annelerin cezalarıyla , ceza verme sebepleri arasındaki mantık ilişkisi tartışılır.
Mesela anne bağırır : "Ayağına bir şey giy, üşüteceksin, giy çabuk, bacaklarını kırarım! "
Şimdi , çocuk üşütse , en geç bir haftada iyileşir.
Ama bacak kırığı , nereden baksan bir ay.
Dediğim gibi , anneler rasyonel değildir .