Aişe'yi tanımayanalar cahilî geleneğin umdelerine tutunarak ona kıskanç, bölücü, ayrımcı diyeceklerdir.Ama o çirkin vasiflardan uzaktı.Nahoş özelliklere sahip olan bir insan nasıl hane-i saadete girebilirdi? Kaderi ilahi buna izin vermezdi.Sadece ve sadece Resulullahı kendinden esirgeyecek kadar çok sevmişti.Cemel deki duruşu barış odaklıydı ve onu haksız yere suçlayarak yerden yere vuranalar fitne elçileriydi.Acı tatlı anıları ve beşeri zaaflarıyla birlikte yeryüzünden bir HÜMEYRA göçüp gitmişti.