Nazım Hikmet'in tutuklandığı için yarım kalan fikirlerinin yanı sıra yarım kalan bir de romanı olan bu kitapta Nazım'ın o dönemde insanlara kattığı aşkı, dostluğu, saygıyı,bağlılığı, çok iyi bir şekilde yansıtıyor.
Bir tek hakkımız var, insanoğlunun bir tek hakkı var, banim anladığım gibi yaşamak hakkı...Nefes almak, sıcağı,soğuğu duymak, çoğalmak, neyle olursa olsun doymak,karanlığı, aydınlığı , yeşili, kırmızıyı, maviyi görmek hakkı...
Kitabı okumam biraz uzun sürdü ama ara ara devam etmeme rağmen sürükleyiciliği gayet iyiydi.Bu romanda savaşın etkilerini, sınıf farklılıklarını,yaşam mücadelesini, o dönemin dostluğunu gözlemleyebilirsiniz.Sonu yarım bırakılmış.Artık onu da hayalgücümüzle tamamlayacağız.Nazım Hikmet'e çok ayrı bir sempatim var.Bu yüzden bu kadar az romanı olması üzüyor insanı.