Şeyma

Şeyma
@Dearheart
İki ömrüm olsun isterdim. Biri yaşamak, diğeri okumak için.
Yazmak, ölmek gibidir biraz ama daha az yalnız ölmek.
Reklam
Böylece hem ilk yirmi yılını Mtmoires d'une jeune fille rangte'de [Bir Genç Kızın Anıları ] yazdığını söyler hem de bu yeni kitapla -önceleri yazmayı düşünmediği- devamının geldiğini belirtir. İlk olarak, yazmasaydı ilelebet kaybolacak olan ilkgençliğine tekrar hayat verdiğini söyler: ilkgençliğimde beni, ruhumu ve vücudumu bütünleştirecek kadına ettiğim hitapları hiç unutmadım yoksa benden hiçbir şey kalmayacaktı geriye, bir tutam kül bile. O genç kızın, bir gün gelecek de beni soktuğu bu hiçlikten söküp alacağını düşünurdüm. Belki de kitaplarım,sadece bu dileğimi gerçekleştirmek için yazılmıştır.
Sanki bin yıl yaşadım, o kadar çok anım var" demiş Baudelaire, Kötülük Çiçekleri'nde.
Kadınlarda güzellik neyse, yaşlanan entelektüeller için yaş odur.