Böylece hem ilk yirmi yılını Mtmoires d'une jeune fille rangte'de [Bir Genç Kızın Anıları ] yazdığını söyler hem de bu yeni kitapla -önceleri yazmayı
düşünmediği- devamının geldiğini belirtir. İlk olarak, yazmasaydı ilelebet kaybolacak olan ilkgençliğine tekrar hayat verdiğini söyler:
ilkgençliğimde beni, ruhumu ve vücudumu bütünleştirecek kadına ettiğim hitapları hiç unutmadım yoksa benden hiçbir şey kalmayacaktı geriye, bir tutam kül bile. O genç kızın, bir gün gelecek de beni soktuğu bu hiçlikten söküp alacağını düşünurdüm. Belki de kitaplarım,sadece bu dileğimi gerçekleştirmek için yazılmıştır.