Aydın Demircioğlu

Dogmalar üzerine
Kendi mutlağından nasıl kurtulmalı? Bunun için, içgüdülerinden yoksun, hiçbir ismi olmayan ve kendi suretini tanımayan bir varlık tahhayyül etmek gerekir...Kendine tapmayan kişi daha doğmamıştır...Eğer bir insan bir fikir için ölürse, bunun nedeni onun fikri olmasından, onun hayatı olmasındandır.
Sayfa 61·Kitabı okudu
Reklam
Dogmatiklik üzerine
İnsan tam anlamıyla dogmatik varlıktır, dogmaları da onları dile getirmediği, bilmediği ve takip ettiği oranda derindir.
Sayfa 60·Kitabı okudu
Güzellik bazı insanların çenesine vuruyor.Bu doğanın verdiğine karşı hiçliğin sesi gibi. Boş bir gürültü.
Beklenti Üzerine
... hep bekleriz; hayat da, cevher haline gelen bekleyiştir sadece. Ebediyen askıda kalmaktansa, tarafsız bir ilâh ya da kadavra durumuna indirgenmektense, her şeyi bekleriz - Hiçliği bile. Böylelikle, Tamiri İmkânsız'ı kendine düstur edinen yürek, bundan hâlâ sürprizler umar...
Sayfa 48·Kitabı okudu
Şiir gibi azizlik de bir maceradır. İnsanlar, "her şey geçer," derler fakat bu dehşet verici bayağılığın menzilini kaç kişi kavrar? Kaç kişi hayattan kaçar, hayat için şarkı söyler ya da ona ağlar? Hayatın beyhude olduğu kanaatiyle kim dolmamıştır?
Sayfa 47·Kitabı okudu
Reklam