Doğu Türkistan'a giriş yapınca, buraları 10 yıllardır hiç göremeyen, vatan hasretiyle yanıp tutuşan Uygurlar düştü aklıma. Kimisi canını kurtarmak için, kimisi ilim talebiyle, kimisi ticaret veya seyahat amacıyla çeşitli zamanlarda buralardan ayrılmış, ama kapılar yüzlerine kapanınca bir daha doğdukları topraklara dönememişti. Ailelerine, akrabalarını, büyüdükleri şehirleri, koşup oynadıkları sokaklara, okudukları okulları, hocalarını, namaz kıldıkları camileri, çarşıları ve pazarları kim bilir ne kadar özlüyorlardı... Kendim şimdi Doğu Türkistan'dayim diye sevinirken, onları düşününce içimde bir mahcubiyet duydum.