Derida

Derida
Reklam
Yüksek lisans / Doktora
Istanbul
20 Eylül 1974
597 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
Bir noktada hepimiz Martin Eden olmuşuzdur. En nihayetinde öyleyse bu kitap neden bu kadar seviliyor ya da abartılıyor? Senelerce her içerik sayfasının bir köşesinde Martin Eden görmüşümdür. Çok da büyüttüm kafamda bir noktaya kadar. Gerçekten çok iyi bir kitap mı okumam gerekiyor mu diye. Nihayetinde okudum da. Ama kafamda büyüttüğüm gibi bir şey değilmiş. Sözün kısacası değil midir zorla güzellik olmaz diye... Eğer Martin Eden'i sevdiyseniz bana açıklayın bu sevginin sebebini ki bende sevebileyim.
Duygu ve Düşünce
Derida
edebiyat olarak da önemli ve fakat bunu bir edebiyatçı yazsa daha doğru.. jack london'ın burada yaptığı şey yeni yükselen burjuva sınıfı gündelik alışkanlıkları zevklerinin ne kadar derinliksiz ne kadr sığ olduğunu göstermek... kitabın kahramanı sınıfsal olarak burjuva toplumunun en önemli vaadinin vücüd bulmuş öznesidir. sınıflar arası geçişlilik feodal topluma göre mümkündür ve sınıflar arası geçişlilik gündelik hayat deneyimi üzerinde de güçlü bir satınalma gücü yaratır...işte bu satınalınabilir zevklerin hatta hayatın basitliğine güçlü bir eleştiri olarak kitap önemlidir....
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Aklıma bir şey geldi,
Ya okuduğumuz fantastik, bilim kurgu, roman vs. vs. kitaplarda olan olaylar başka bir evrende aslında gerçekten yaşanılan şeylerse? Belki o evrende yaşayan insanlar (ya da başkaları) da bizim yaşadıklarımızı sanki çok sıra dışı şeylermiş gibi okuyorlardır. Gerçi bu konuda yazılan kitaplar ve çekilmiş filmler var da… Ama bu düşünce gerçekse çok garip olmaz mı? Belki de şuan başka evrende sen, bir kitabın ana kahramanısındır. Yalnız bu düşünce eğer gerçekse umarım ‘yazılıp yaşamak’ yerine ‘yaşayıp yazıl’ıyoruzdur. Yoksa kukladan bir farkımız olmaz… #bilimkurgu #felsefe #1000kitap
Derida
varolmayan söylenemez an azından aristo kavramsal şeyler hakkinda böyle söylerdi sonrasında hume da benzer şeyleri çağrışımların varolan şeylerin türemesine bağladı. Aslinda başka şeylerde var. Mesela descartesin şüpheciliğinde rüya ve gerceğin karışması. Metafiziğin ilahi olanı ise anı tek bir nokta göz açıp kapama kadar diye tanımlarken bir sürü şeyin o anın içinde ve hatta bir sürü uzamında o uzay içinde ve iç içe olduğundan bahseder. Tanrı ise bir sürü dünya yaratığindan bahseder. Çok hızli özetledim 😅 ama bence de öyle
Böyle bir Edebiyat hocam olsaydı keşke
Bir şey okurken yalnızca yazarın ne düşündüğüne kafa yorma­yın, durup siz ne düşünüyorsunuz ona da kafa yorun.
Alıntı
Derida isimli okura yanıt verildi
Derida
Zeynep :)
Böyle bir Edebiyat hocam olsaydı keşke
Bir şey okurken yalnızca yazarın ne düşündüğüne kafa yorma­yın, durup siz ne düşünüyorsunuz ona da kafa yorun.
Alıntı
Derida
aslında bir şey okumak metni baştan yaratmaktır.