Derida

Derida
Reklam
Yüksek lisans / Doktora
Istanbul
20 Eylül 1974
597 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
Tanrı, insanların kendi korkularını yatıştırmak için yarattığı o öfkeli, cezalandırıcı, insan gibi bencilce düşünen bir "gökyüzü kralı" değildir. Tanrı, din tüccarlarının kurallarla, yasaklarla, cüppelerle sınırlarını çizdiği o dar saraylara sığacak bir şey değildir. Tanrı, bu sığ dünyanın adaletsizliklerini, acılarını bizzat organize eden hastalıklı bir oyun kurucu da değildir.
Derida
olsa olsa Tanrı ancak sevgilim olabilir.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kabus gibi bir geceydi... Göz gözü görmez bir yalnızlığın İpini salıvermişler sanki. Kan çanağı gözleriyle sahibini arar gibi, Bakınıyor pervasızca. ​"Vefasıza bir taş da ben atayım da Rahatlayayım" der gibi... Kim bu şanslı?
Derida
ben:)
Bütün bunları gören özne aslında kim?
..uykunun bir uyanış ve düşlerin de gerçeğin ta kendisi olduğu fikri kafasını meşgul etmeye başlamıştı. Az önce uyanıp gözlerini gerçek dünyaya açarak yatağında gerinmeye başladığında belki de bir uykuya dalmıştı. Eğer bu doğruysa, şimdi gördüğü her şey bir düştü. Gördükleri ister gerçek ister düş olsun, bundan gerçeği ya da düşü gören bir öznenin varlığı çıkıyordu. Şu durumda bütün bunları gören bir kişi olarak o, vardı “Rendekâr’ın dediği gibi -ben varım” diyordu, “Peki ama ben kimim?”
Derida
Ne super olurmuş...gerçek olsa descartese her gün dua ederdim🙄
sonra sesler kesildi, renkler, kokular, tatlar birbirini kovalar gibi yok oldu...her sey içine çöküyordu... şimdi odanın ortasındaki leke bir karadeliğe dönüşmüş sirasiyla her şeyi içine çekiyor, dünyayı bir tek bana tek başına kalmam için bırakıyordu...
AustenJane isimli okura yanıt verildi
Derida
AustenJane :) tabi ki, çalışmalarım bir cıkış biletine dönüşürse haberdar ederim. Yok dönüşmezse katmandu uzerinden baliye dogru uzamayi düşünüyorum. O biletler THY de satılıyor. Herkesin gitme hakkıni hatirlaması gerek.
sonra sesler kesildi, renkler, kokular, tatlar birbirini kovalar gibi yok oldu...her sey içine çöküyordu... şimdi odanın ortasındaki leke bir karadeliğe dönüşmüş sirasiyla her şeyi içine çekiyor, dünyayı bir tek bana tek başına kalmam için bırakıyordu...
AustenJane isimli okura yanıt verildi
Derida
Bu bir çıkış cümlesi, evren değistirmeye çalisiyorum:)