Geçti dost kervanı
Şu karşı yaylada göç katar katar
Bir güzel sevdası serimde tüter
Bu ayrılık bana ölümden beter
Geçti dost kervanı eyleme beni
Şu benim sevdiğim başta oturur
Bir güzelin derdi beni bitirir
Bu ayrılık bize zulüm getirir
Geçti dost kervanı eyleme beni
Ben gidersem sunam bana ağlama
Ciğerimi aşk oduna dağlama
Benden başkasına meyil bağlama
Geçti dost kervanı eyleme beni
Gider isem bu il sana yurt olsun
Münafıklar aramızda kurt olsun
Ben ölürsem yüreğine dert olsun
Geçti dost kervanı eyleme beni
Pir Sultan Abdal'ım dağlar aşalım
Aşalım da dost iline düşelim
Çok nimetin yedim helallaşalım
Geçti dost kervanı eyleme beni
PİR SULTAN ABDAL
"Aç kapıyı haber var,
Ötenin ötesinden.
Dudaklarda şarkılar,
Kurtuluş bestesinden.
Biz geldik, bilen bilsin.
Gönül gönül girilsin.
İnsanlar devşirilsin,
Sonsuzluk destesinden."
Necip Fazıl Kısakürek
İnsan her sözü kuşkuyla karşılıyor artık. Gerçekle düş birbirine karışıyor; yalanın nerede bittiğini anlayamıyoruz. Tutunacak bir dalımız kalmıyor. Tutunamıyoruz.
📜 Tutunamayanlar | Oğuz Atay
🌾🍃
Ben hüzne sevdalıyım, bir alışılmazlığım var, mutluluğa en soğuk kışlarda içimi yakıp kavuran bir şeyler var.
Bir bardak çaya ders anlatışlarım kitaplarda satır satır yâre okuyuşlarım var, gece yarısı göğe tırmanışlarım seher vakti Ay'dan düşüşlerim var benim. Dedim ya, ben hüzne sevdalıyım, hayallere gülüşlerim gerçeklere ağlayışlarım var. Vakitsizce çekip gitmelerin yaşamadan dokunmadığım anılarım var benim, şu yorgun sol yanımda bir şeylerden fazlası var mavi bir gök, kanadı kırık bir kuş uçmak isteyip de yerde sürüklenişlerim var. Dedim ya, hüzme sevdalıyım mutluluğa koşmak isteyen topal bir kalbim ölüp ölüp dirilen bir ruhum var. Oltanın ucunda imtihan dolu kadere samimi bir gülüşe Eyvallah'ım var benim.
Huzeyfe Mücahid Osmanoğlu