Merhabalar 1k okuyucuları
Psikolog yazar olan Gündüz Vassaf'ı bir tv programında konuşmasını beğendikten sonra kitap listeme ekledim .Okuyanlar ilk" Cehenneme Övgü "kitabı ile başlaması gerektiğini söylediler lakin ben ilk bunu almıştım. Kitaba gelecek olursak kapitalizmin arka sokaklarını anlatıyor. Kitap 90'lı yıllarda yazıldığı için birçok kavrama uzak kaldım. Kapitalist sisteme içimize o kadar işlemiş ki bu sistemi görmez olmuşuz. Sistem hemen hemen her alanda kendini gösteriyor. Dinden ,futboldan ,eğlence sisteminden ,cinsel kimlik arayışına kadar .Reklâmları izlerken bir daha masumca bakamıyacaksınız .Birçok yerinde yok artık dedirtti.Açıkçası dünyanın karanlık yüzünü bu kitapta mizahi eleştiri çerçevesinde birkez daha gördük. Sadece eksik olarak bu kavramlar sonrası bizim bunlar ile nasıl savaşmamız gerektiğiydi ya da bu sisteme nasıl dur diyeceğimizdi .Bu kitap bana bilmek iyi mi oldu dedirtti .Gerçi sistemin de isteği bilmeden bu dünyanın hortumuna çekilmek. Uyanın ve bilgi ile kalın.
Kitabın adından da anlaşılacağı üzere halk masalından distopik bir esere dönüşen mükemmel bir çocuk romanı ile karşılaşıyorsunuz. Aslında bu kitabı bitirdikten sonra kendi yazarlarımıza neden bul kadar uzak kalmışız sorusunu sormadan edemiyorsunuz ."Hayvanlar Çiftliğini "az çok hepimiz okumuşuzdur ve kitap siyasi bir taşlama, emperyalist sistemi anlatır. Yaşar Kemal bana göre bizi bize anlatmada daha ustaca davranmış. Fil ve karınca derken aklımıza gelen sembolik durumda bile karınca nasıl file karşı gelir .Ustelik bu karınca bir de topal fakat okuyan düşünen bir karınca.(bedensel fonksiyon bozukluklarını eksiklik gibi gördüğümüz için) Fil gücün iktidarın,empeyalistin simgesi ;karınca işçinin, çalışanın, ezilenin ,sistemlerin kurbanların simgesi .Ve birde hüdhüd kuşları. Her daim sistemin yandaşları, toplum için değil kendi çıkarları için çalışan grup. Hal böyle olurken mücadele edilmeli mi ?yoksa sistemlere boyun mu eğilmeli?ya da mücadele nasil olmalı?Velhasıl kelam kitabın son cümlesi de olduğu gibi "Kıssadan hisse ,yeryüzünün bütün karıncaları birleşirse...
Iyi okumalar ...
Filler SultanıYaşar Kemal · Toros Yayınları · 199415,7bin okunma
Kitabın adından da anlaşılacağı üzere halk masalından distopik bir esere dönüşen mükemmel bir çocuk romanı ile karşılaşıyorsunuz. Aslında bu kitabı bitirdikten sonra kendi yazarlarımıza neden bul kadar uzak kalmışız sorusunu sormadan edemiyorsunuz ."Hayvanlar Çiftliğini "az çok hepimiz okumuşuzdur ve kitap siyasi bir taşlama, emperyalist sistemi anlatır. Yaşar Kemal bana göre bizi bize anlatmada daha ustaca davranmış. Fil ve karınca derken aklımıza gelen sembolik durumda bile karınca nasıl file karşı gelir .Ustelik bu karınca bir de topal fakat okuyan düşünen bir karınca.(bedensel fonksiyon bozukluklarını eksiklik gibi gördüğümüz için) Fil gücün iktidarın,empeyalistin simgesi ;karınca işçinin, çalışanın, ezilenin ,sistemlerin kurbanların simgesi .Ve birde hüdhüd kuşları. Her daim sistemin yandaşları, toplum için değil kendi çıkarları için çalışan grup. Hal böyle olurken mücadele edilmeli mi ?yoksa sistemlere boyun mu eğilmeli?ya da mücadele nasil olmalı?Velhasıl kelam kitabın son cümlesi de olduğu gibi "Kıssadan hisse ,yeryüzünün bütün karıncaları birleşirse...
Iyi okumalar ...
Filler SultanıYaşar Kemal · Toros Yayınları · 199415,7bin okunma