Akıllı insanlar mutluluğun sağlığa benzediğini çok ön-
ceden fark etmistir: Mutluyken fark etmezsiniz; ama yıllar
geçtikçe, geçmişte kalan mutluluğunuza ilişkin anılar, ah,
anılar!..
Doğrusu öyle; ama yalnızlıkta berbat bir şey. Yalnızım işte diye kendi kendime homurdanıyordum. Bir yandan da bir an önce uyuyayım da kurtulayım şu işkenceden Diye uyumak için can atıyordum.
Şimdi lambanın ışığında, gecenin o saatinde, bu icra yerde gerçek Bilginin ne demek olduğunu anlıyordum.köyde büyük tecrübeler kazanılabilir diye düşünüyordum uykuya dalarken, fakat okumak, okumak ve daha çok okumak gerek…