İşte burda gerçek bir devrimci var; Yalnız Ardıç
Yüzyıldır burda tek başına zamana ve olaylara şahitlik eder.
Asla suçlamaz, yargılamaz, savunmaz.
Ama gölgesini de kimseden ve hiç bir şeyden esirgemez.
Bütün devinimi kendi içindedir.
Burda böyle tek başına ve dimdik durur.
Eşhedü der.
Ben şahidim.
Yargıç değilim,
savcı değilim,
avukat değilim.
İşte bu gerçek bi duruştur.
Devrimci duruşu,
Müslüman duruşu,
İnsan duruşu!…
Ben de gerçek bi devrimci görmek istedim.
Bu yalnız ardıca geldim.
Bunun böyle tek başına ve dimdik duruşu çok etkiledi beni.
Ben gerçek bir devrimci nasıl olur ondan öğrendim.
Onun gibi eşhedü demeyi öğrendim.
Eşhedü.
Ben şahidim.
Herkes duysun:
Yargıç değilim yargılamam,
Avukat değilim savunmam,
Savcı değilim suçlamam,
Herkes ve her şey duysun.
Kendime şahidim, zamana şahidim, sonsuzluğa şahidim.