"İnsanlığın tarihi birazda düşmanlık tarihi galiba. "diye düşünüyor genç gazeteci."Hep bizler ve ötekiler var.Hep bir 'İLE' ikilisi var. Düşmanlıkların temelinde ise insanın bir türlü kendi olamayışının sancısı yatıyor... Kendi olmayan insan her şey oluyor, olabiliyor..."
"Babam beni şahmerancının yanına çırak verdi. Sokaklarda haylazlık etmeyeyim, hiç olmazsa bir zanaat öğreneyim, diye. Başıboş avare çocukların sonu iyi olmazmış. O zamanlar bilseydim, başıdolu avare çocukların da sonunun iyi olmadığını söylerdim babama. "