İşte anahtar kelime bu; hayatın özü, büyük sırrı; olmazsa olmazı: Unutmak.. Eğer unutmak diye bir şey olmasaydı, yaşam da olmazdı. İnsan unutmadan hayatını sürdüremez...
Psikanaliz konusuna da atıf yapılan bir düşünce romanı. Ümitsizliği konu alan bu düşünsel roman yoğun bir anlatıma sahip olduğu için bazı yerleri anlamakta zorlandım. O dönemin ünlü kişilerin bilimsel, felsefi ve sosyal görüşlerinin de kitapta yer alması hoşuma gitti. Kitapta genel olarak Nietchezce'nin düşünceleri ve ümitsizlikleri anlatılmaktadır. Romanı beğendim fakat çok beğendiğim söylenemez.