-Zavallı hava,dedi; bereket versin ki o var, olmasa nice şeyler bahaneszi kalacaklardı, yazın çok sıcak, kışın çok soğuk olmasa neler geri kalmayacaktı, değil mi? Şimdi sonbahar, havanın ne kabahati var? Fakat kendi kabahatlerimizi, haksızlıklarimızi ondan başka neye yükletmeli?