Hayatımızdaki insanlarla yaşadığımız sorunla ilişki kalıplarını valizlerimize farkında olmadan koyuyor ve gittiğimiz yerde hayatımızda aldığımız insanlarla benzer ilişkiler kuruyoruz.
Ortada bir sorun varken sorunu çıkaran insana "her şey yolunda bir sorun yok" dersen bu kendi hakkıma girmek ve kendime yaptığım bir nevi düşmanlıktır. Bu durum "sorun yok" dediğim zaman karşı tarafa hiç istemesek de "bana istediğin gibi davranabilirsin" bir mesajı verir ortadaki sorunların çözülmesini ve karşı tarafın bu durumu kendi kendine anlamasını bekleyerek geçirirsek bir ömür beklemek zorunda kalabiliriz.