Emrah Altun

Emrah Altun
@Diogenaus
Düşünüyorum nasıl budandık bahara ulaşmak için. Şimdi sessiz duruyoruz kıyısında bir düşüncenin unutmamak için çünkü unutuşun kolay ülkesindeyiz. instagram.com/altunemo
Okur Yazar
Stockholm
36 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
o yıllar tüyap kitap fuarı taksim’deydi. ben daha 13 yaşındayım. okul çıkışı cebimde harcamayıp sakladığım simit iki simit parası ile fuara gittim. saatlerce gezdim fakat iki simit parasına denk gelecek bir kitap bulamadım. üzgün kapıya doğru yürürken sol yayınları satılan bir tezgahın altına düşmüş, toz içinde bir kitap gözüme çarptı. eğilip kitabı aldım. kapağında “maksim gorki ana” yazıyordu. kafamı kaldırınca pos bıyıklı güleryüzlü birinin bana baktığını gördüm. “güzel kitaptır. okumanı tavsiye ederim.” dedi. “ama bu çok kalın bir kitap. kesin pahalıdır. param yetmez ki” saçlarımı okşadı. “ne kadar paran var?” diye sordu. “iki simit parası” dedim. gülümsedi “bir simit parası yeter dostum” diyerek kitabı bir poşete koydu. ve Ana benim hayatımı değiştiren bir kitap oldu. şimdi yaptıklarım için “ya sen mi kurtaracaksın dünyayı be adam?“ diye soranlara diyorum ki „benim derdim dünyayı kurtarmak değil. ben bir insanın gülümsemesine sebep ne mutlu bana yeter. kurtarıcı değilim sadece insanı seviyorum. bir kitap, bir sıcak dokunuş ya da bir merhaba dünyayı dünyayı değiştirmez belki ama sevgiyi yeşertir yaşatır. sevgiyle... t a m e r d u r s u n
Reklam
Doh bişev ez çûme ba Mîran. Hûn dizanin Mîran lawkê mala apê, ji etkê gîştikan re şora dikê. Me bi Mîran va tengê qala partiyên Tirka yên çepgir kir. Mîran siftê ji etkê wan re şor kir, paşê got: "Ma tu nizanî ku hemû partiyên wan mîna hev in, heta êvarê bi hev re mîna kûçikên ber mala me diewtin, paşê jî hevdû dialêsin." Ez şaş mam! Mîran ev tiştan ji ku da dizanîn. Şorê xwe berdewam kir: "Sîvê me, lê tu jî tiştekî nizanî, di etkê tennim." Mîran disa dev jixwe berda. Min nexwast ku ma ji apê e xwe re şora bike, lê ji min re jî şor kir. Me bi Mîran va gilî xwe bi hev re kirin. Ji min re qala xezalê xwe kir, min jî jê re qala keçikê wa rona kir. Ji we re jî silavên xwe hene. Adem ÖZGÜR
Yitik bir aşkın gölgesinde Senle birlikte nefes aldığımız bir şehri düşlüyorum Yılgın gözlerine yataklık eden, kekik kokan bir gecede Umutsuz,kederli birazda gurbet kokan bir türkü ile yollarına düşmek istiyorum. Geleceğim yollar sana varmasa da umudum hep sen ol istiyorum. Emrah Altun
Öyle bir gülümse ki Gülüşün tutuklansın Bakışın yasaklansın Dağlar Dağ olmaktan utansın Gülersen Gülersen Mardin de deyrul zeferan da Vaftiz olur bütün çocuklar Fırat dicle sine kavuşur Şattül arap çöl olur Gülersen Ağrı da ishak paşa sarayı nın gölgesinde Ahmede xani mezarında gülümser Gülersen İğdır da meçeli bir kayısı ağacı çiçek açar Açar bahçesinde gülleri annemin Gülersen Erzuruma bahar gelir Mardin kapı şen olur Gülersen Gece siyabend e kavuşur yıkılır nemrut lar Gülersen Annemin gözbebeklerinde ülkem de güler
Non fui,fui,non sum,non curo... "başladığım yere dönüyorum" manasına da geliyor. varlık sorununu doğal seyriyle çözen, irademizin yetersizliğini kabul eden, kafası rahat, huzurlu bir uykunun ninnisi. nihilist bir yaklaşımdan çok, idraki önemseyen bir cümle bu bana göre . "hatırlamadığımdan, bilmediğimden mes'ul değilim" demek herkesin tercihi olmasa da, varlıktan öncesini ve ölümden sonrasını narkoz etkisiyle yaşanmış bir ameliyata benzetiyor belki de epikür. gözünü açtığında aynı yerde olmayı umursayıp umursamamakla ilgili sadece.