Kendimizde olmayan bir şeyi başkasına vermek imkânsızdır. Eğer tüm çabamıza rağmen empati kuramıyor ya da isteksizlik duyuyorsak genellikle bu başkalarına empati veremeyecek kadar empati açlığı çektiğimiz anlamına gelir.
Şiddetsiz iletişim’in amacı, isteğimiz yerine gelsin diye insanları veya davranışlarını değiştirmek değildir. Amaç, nihayetinde herkesin ihtiyaçlarını karşılayacağı, dürüstlük ve empatiye dayalı ilişkiler geliştirmektir.