Para, Şiddetsiz iletişim’de tanımladığımız biçimiyle bir “ihtiyaç” değildir; bir ihtiyacı karşılamak için seçilebilecek sayısız stratejiden sadece biridir.
Şiddetsiz iletişim’de yas tutmak, mükemmel olmadığımız zamanlarda ortaya çıkan duygularımızla tam olarak bağlantıda olma sürecidir. Bu bir pişmanlık deneyimidir, ama bu kendimizi suçlamadan veya kendimizden nefret etmeden, yaptıklarımızdan ders almamıza yardımcı olan bir pişmanlıktır.