Bir insana baktığımızda yaşadığı kim bilir nelerle şekillendipini anlamak ne zor. Daha da zor olanı insan ne ile şekillenirse şekillensin onu kabul etmek. İşte o zaman anlıyoruz ki sevgi bencilce yapılan bir eylem.
Insanın kendi beyni ile olan mücadelesi en zor mücadele. Belki de bu yüzden özeleştiri yanımız çok gelişmiyor! Beynimizin yanlışını görmek erdemi kaçımızda var ki? Ya da gördüğümüzde akıl sağlığını koruyabilme erdemi?
SatrançStefan Zweig · Can Yayınları · 2014279,6bin okunma