Dünya gamıyla dolu, insanın kaygıları, endişeleri,acılarıyla yüklü bir gidiş.Zaaflar, günahlar,sevaplar,iyilikler kötülüklerle dolu bir heybeyi alıp sırtına sırra kadem basamaktır ardına dönüp bakmadan gitmek.
Değil midir ki aşkın bir adı da yüreğini ıssız çöl bilip Hacerce göndermektir kendini.Nefsinin emri midir,yoksa Rabbimin kararı mı böyledir,diye tereddüt etmeden gidebilmektir aşk.
En büyük aşk,Aşkü'l-Ekber,yani en büyük olana aşktır.
'İman edenler ise en büyük sevgiyi Allah için duyarlar.'(Bakara/165)
"Âşıklar ölmez ölen hayvan imiş."Âşıklar ölmez çünkü ölümsüz olan Allah'a âşıktırlar.
Davası aşk olan Hz.Muhammed'e nazar eder,
Davası dünya olan Ebu-Leheb ile beraber yanar."