Hani bazı yüzler vardır,ilk kez görmenize rağmen çok evvelden tanışmış, tanımış da aradan uzun zaman geçtikten sonra tekrar karşılaşmış gibi.İçten,ılık, canı kaynatan,kalbi ısıtan tanıdık bir bakış.İçinizden "Neredeydin",Beni ne çok beklettin","Merakta koydun" demek istersiniz ama diyemezsiniz.Varlığı hediye, soluğu ferahlık verendir.Yanında kendinizi dünyanın en huzurlu insanı hissettiğinizdir.Dokunmak istersiniz,dokunamazsınız.Sarılmak,sarmaş dolaş olmak dilersiniz, başını ya omzuna ya dizine yaslayıp yalnızlığınızda birikmiş olan her şeyi birkaç damlaya yükleyip ona ağlamak istersiniz ya işte öyle bir tanış, öylesine derin bir yakış.Seyretmesi cennetlere benzer bir bakış.
"Ben bu kadar namaz kıldım, hizmet ettim.Allah benden razıdır,diye yaptığınla Allah'ı razı etmeye çalışma.Allah'ın bize sunduğu yaptıklarımızın bedeli değil,O'nun ikramı,lütfudur.Arif olan 'Kulluk adına neler yapıyorsun?' sorusuna 'Rabbim ile meşgulüm,' diyecek kadar Allah'a yakın olmalıdır.Herkes tutunduğu ipe dikkat etsin.İp vardır Yusuf'u kuyudan çıkartır,ip vardır eşkıyayı darağacında sallandırır.İpin ucunda kimin eli var dikkat et."