Şeytanın insanı aşkla aldattığı ilk basamak:zina,yani ten,yani şehvet.Şehvete hayır diyemeyen,aşka evet diyemez.Yürekte sükûnet gider,daralma başlar.Nefret bile aşka temkinli davranırken,tene tutsaklar sayesinde nefret aşka galabe çalmaya başlar.Ne kadar beşeri sevgi,o kadar nefrettir.Ne kadar nefret o kadar hüsrandır.
"Nefret kendisini aşk ile imtihan etmek istemez,ancak kul günahları ile aşkı zehirlemeye başlayınca aklına şu gelir:Kötüye âşık olmak kötüyü iyi yapar.İşte o an haram,helal görünür gözüne.Perde yırtılır,hayâ sıyrılır.Ten ruhun dolaşma alanını daraltır.Niyet kirlenir,amel zehirlenir."