"Rabbi evzinî en eşküra nîmetekelletî enamte aleyye ve ala valideyye ve en amele salihan terdahü ve aslihlî fi zürriyetî,innî tübtü ileyke ve innî minelmüslimiyn."
Manası:"Ey Rabbim!Bana ve anne-babama verdiğin nimetlere şükretmemi, razı ve hoşnut olacağın doğru dürüst (yararlı) işler yapmamı,bana nasip ve müyesser kıl.Benim için de,gelecek zürriyetim için de iyiliği devam ettir.Doğrusu ben, tövbe edip sana yöneldim ve ben elbetteki Müslümanlardanım."
"Ey Rabbim!Onlar beni, küçüklüğümde nasıl acıyarak,esirgeyerek,yetiştirip büyütmüşlerse,sen de onlara merhamet et.Onlara acı ve esirge, onları affet."
"Rabbiniz sizin kalplerinizde olanı en iyi bilendir.Eğer salih kişiler olursanız, şunu bilin ki Allah,kendine dönüp tövbe edenleri son derece bağışlayıcıdır."
Kur'an-ı Kerim'de Yüce Allah kendisine gönül veren müminlere şöyle seslenir:"Rabbin,kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi,ana babaya iyi davranmanızı kesin olarak emretti.Eğer onlardan biri,ya da her ikisi senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa,sakın onlara 'öf' bile deme; onları azarlama; onlara tatlı ve güzel söz söyle."(İsrâ,17/23)