Hayatta paradan değerli çok şey vardır.Bazen,birine yapılan iyiliğin bedeli hayattaki hiçbir parayla,altınla,gümüşle karşılaştırılamaz.Yerine göre bir teşekkür dilemek ya da siz beklemeseniz de bir şükran belirtisi görmek,yaptığınız işten kazanacağınız ücretin çok çok önüne geçer...
Gök,yerin etrafında dönerek "insan"ı arar.Peki insan nerede?Ey bağcı,iki gözüm.Üzme beni,ezme beni bir üzüm gibi.Benden sana şarap olmaz.Ben aşkın gece ıslığıyım, boşluğa ses veren...
Zaman durmuş bakıyor suratıma.Mekân donmuş.İçim kan revan.İçim bin bir telaş.İçim fırtına.İçim buzul.İçim kasırga.İçim çöl.Bir ses.Bir el.Bir "Yettim!"sözü.Bir ilahi muştu.Bir dost.Bir sevgili.Bir elçi.Bir...Biriniz koşsun imdadıma!
Her güzellik Allah'ın güzelliğine bir delildir.Allah mutlak güzelliktir.O hâlde bu güzelliğin insanlardaki tecellisini küçük görmek günahtır.Allah'ı sevdiğini söyleyip de insanların kusur ve ayıplarını yerden yere vurarak küçük gören Allah'ın güzelliğini çirkinleştiriyor demektir.Böyle insanların bu dünyaya bir kum tanesi kadar yararı olmaz.