Dil ile istiğfar, yalancıların işidir.Arif kişi odur ki,Hakk'tan gönül ister.Hakk dileğini bağışlayınca da onu tövbe ile doldurup hemen Hakk'a iade eder...Haydi gel! Allah'ın bizim hakkımızdaki hükmüne ağlayalım.Nasibimize ya sevinç düşer,ya hüzün...
Ellerim boş, eteğim boş; çölde kuru başını rüzgâr gibi savuran bir avareyim.Dünyanın benim için artık hiçbir şeyi yoktu.Ben cesur,mağrur ve müstağniydim.Cesaretten,gururdan ve müstağnilikten değil,"sahip olmamak"tan ve "istememek" ten cesur, mağrur ve müstağni oluşum.Hayat,beni incitmeyecek kadar küçük,kalbimi titretmeyecek kadar cılızdı.Ben "elden kaçırmanın" beni hayıflandırmayacağı kadar "eli boş"um.Hiç kimse bir başkasının anladığı kadar olmamalı.Başkalarının anlamlandırmasından kurtulamadıkça kendiniz olmanız hayaldir...
Bu dünyanın sayısız aldatıcı renkleri arasından, gökyüzünün temiz mavisi dışında hiçbir renge göz dikmedim.Hayatın ördüğü her şeyi gördüm, ölçtüm,tarttım,bitirdim ve geçtim.