"Nefs acı,nefs tuhaf ve nefs düşman...Ama var,susmuyor.Hep konuşuyor...Her vakit sesler gelmiyor mu senin içinden de?Sustuğun anlarda bile konuşmuyor mu seninle?Sana da birşey fısıldamıyor mu bu garip ses?Misal ki en tenha anlarda bile hep konuşan biri yok mu senin de yanında?Hayır aslında yanında değil içinde."
"İçimde bir ses,doğduğum günden beri ve içimde bir ses hep kendi sesim zannettiğim...Hiç susmayan,susturulamayan bir ses...Kimileri "iç ses" diyor ona,kimileri "benlik" ama eskiler,hani efsane söyleyip de uykuya dalan eskiler "nefsin sesi" diyorlar ve "nefs" diyorlar ismine."