Daha da ilginç olan şey, o günden sonra hortlak memur bir daha ortalarda görünmedi;anlaşılan mühim adamın paltosu üzerine tam oturmuştu.En azından,artık insanların sırtlarından paltolarının zorla alındığına dair haberler duyulmuyordu.
Birdenbire Petersburg’ta birtakım söylentiler yayılmaya başladı:Anlatılanlara göre,Kalinkin Köprüsü civarında geceleri memur kılığında bir hortlak görülmeye başlamıştı.Hortlak,çaldırdığı paltosunu arıyor ve rütbesine,unvanına bakmadan karşısına çıkan herkesin sırtından paltosunu çekip alıyordu.