Kapak çok hoşuma gitmişti, ama okumak pek de keyif vermedi. Evet olaylar var, aşk, ayrılık, entrika var ama anlatım bana yavan geldi.O duygulara giremedim.Gerisi SPOİLER İÇERİR!Alain ve Genevieve’in yaşadıkları zorluydu evet ama Genevieve’in de aklına estikçe çekip gitme huyu,birbirlerine sımsıkı sarılıp zor günleri birlikte atlatma düşünceleri yok ayrıca Alain de öyle bi zamanda her şeyi bırakıp çekip gitti ki ona da çok sinirlendim. Henry, Alain’in abisi ve çok entrika çeviriyor.Tehditler savuruyor ama onlar da bi zorluyor.Tehdit ettiğinde karşısındaki öyle olmaz böyle olacak dediğinde hemen peki peki öyle olsun diyor. Entrika çeviren, planı kendi istediği şekle getirmeye çalışan kişinin konuşmaları bu kadar yüzeysel olmaz. Henry’deki hırs da bana geçmedi okurken. Zorla bitirdim kitabı, sırf nereye bağlayacak diye okudum. Bazı durumlar önü sonu bağlanmamıştı. Mesela Henry kardeşi Alaini nasıl zorla savaşa yolladı? Alain kendi istemediği halde abisi onu yollamış hem de öleceğini düşündüğü yere, ölsün diye. Başkasının isteği ile bir başka kişi nasıl savaşa katılır kendi rızası olmadan? Henry,Genevieve’i nasıl kaçtığı terzinin orada buldu? Geneviev Henry’nin evinde ve çevresinde oğlunu ararken nasıl oğlunu görüp tanımadı onca zaman. Ayrıca berduş bir hayat yaşarken ve çalışmazken nasıl ev kirası ve şarap parası buldu? Hayatını idame ettirecek parayı kazanacağı bir durumu yoktu. Arada bir Normandiya’ya hangi parayla gittti geldi? Clara nasıl oldu da diğer kızın yerine geçti nikahta? Diğer gelin nereye kayboldu?
Birbirimizi asla terk etmeyeceğiz.Tek başına başaramayız.Hepimiz yanımızda birine daha ihtiyaç duyarız.Hayvan değil,
insan olduğumuzu bize o ikinci kişiler hatırlatır