Dünyadaki bütün felaketlerin ,uygunsuzlukların ,bayağılıkların sebebi işte bu her şeyden evvel kendini düşünmek illetidir. İlk bakışta insana bir kurnazlık ve akıllılık gibi görünen bu hal hakikatte aptallıktır.. Çünkü dünyada bir insanın başka bir insanın yardım ve alakasına muhtaç olmadan yaşaması mümkün olamayacağına,hatta en kötü hayvanlarda bile birbirlerine yardım hissi mevcut bulunduğuna göre,sadece kendini düşünmek ve başkalarının da böyle yapmasını istemek kendi kendisinin kuyusunu kazmaktır.
Her sabah kalkınca ve her akşam yatınca 20 defa yüksek sesle şu cümleyi tekrar et:'' Her gün,her dakika elhamdülillah daha iyiyim...'' ihtimal buna güleceksin emin ol ki bunu bir ruhiyatçının bir makalesinde okudum.