Yine de insanın toprakla, tabiatla ve kökleriyle bağını sürekli canlı tutmasını bir zorunluluk olarak görüyorum. Kültür, sanat ve yüksek soyutlama gerektiren faktörler, bizi ne kadar yüceltiyorsa bu bağlar da “insan kalışımızda” çapa attığımız derinliklerdir. Yeter ki tüketim ve gösteriş iştihasına kapılmayalım; sessiz ve derin yaşamın asude güzelliğini feda etmeyelim. 
Sayfa 12 - Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık·Kitabı okuyor
O, metropolü, bir insanlık yozlaşması olarak okur. Vakıa, günümüzün yeni ruhsal hastalıklarının pek çoğunda neoliberal metropol kültürü başat aktördür.
Sayfa 12 - Turkuvaz Haberleşme ve Yayıncılık·Kitabı okuyor