Sabır ancak bir tohum filizlenirken güzeldir. Sabır hiçbir şey yapmadan beklemek değil, üzerimize düşeni yaptıktan sonra girilen bekleme sürecine verilen isimdir. Umudun olduğu yerde beklemek güzeldir...
İnsanın düşüncesinden başlayan davranış zincirinde kötülük bulunursa, evren bunu bir ayna gibi kendisine yansıtacaktır. Bu garip bir düzendir. Beklediğiniz ya da hazır olduğunuz anda karşınıza çıkmaz. İyiliğin mükâfatı da kötülüğün cezası da kişiye hazırlıksızken verilir. Kötü bir insanı belki de en tepedeyken cezalandırır. İyi birine, karanlığın özünü hissettirdikten sonra mükâfatını verir. Dünya boş ve anlamsız bir yer değil, derin görebilen için iyiliğin kazandırdığı bir yerdir.