Edebiyat, hayattan daha gerçek ve daha eğlenceliydi. Hayattan daha güvenli değildi, belki de daha tehlikeliydi,...... ama edebiyat kesinlikle hayattan daha dürüsttü.
Okurken dünyanın ışığı değişiyordu, insanlar ve olaylar duru bir berraklığa kavuşuyordu, kimse beni seyedemeden, bana dokunamadan dünyayı seyredip, romanların içindeki insanlara dokunabiliyordum.